Folket har talt

Kan vi hjælpe dig?​

Ofte er det lettere og ta en rask samtale, og så ser vi om vi finner en god løsning

Vi har spurt respondentene om hvilken metode de vil foretrekke neste gang de skal svare på en undersøkelse/meningsmåling:

 

  • vanlig telefonintervju, med en intervjuer i andre enden
  • InFacts automatiske telefonintervju
  • selvutfylling på internett
  • vet ikke


6 av 10 respondenter foretrekker automatisk telefonintervju.

InFact AS, nasjonal undersøkelse, 1022 respondenter, 12. mai 22, feilmargin +/- 3,0 prosentpoeng, gjennomført med automatiske telefonintervjuer

Vi tok en sommerprat med vår fagsjef Knut Weberg. Knut har ansvaret for å kvalitetssikre spørsmålene, lese inn lydfiler og gjennomføre våre undersøkelser. Det mange ikke vet, er at Knut er en ivrig skipper og lærer nybegynnere å ️ gjennom SeilNorge mens vi andre har sommerferie😎

 

Hva tror du er årsaken til at så mange foretrekker automatisk telefonintervju?
Jeg tror svaret er relativt enkelt. Når respondenten svarer gjennom tastetrykk på telefonen går det dobbelt så raskt. Samtidig føles det lite påtrengende. 

 

Et annen element er at alle intervjuer blir utført identisk. På denne måten unngår vi intervjueffekt.

Hva er planen for sommerferien? 

Da drar jeg på hytta med min trofaste venn Lazzis. Samtidig blir det seilkurs Oslofjorden og Nord-Norge.

Kan vi hjælpe dig?
Ofte er det lettere og ta en rask samtale, og så ser vi om vi finner en god løsning