Folket har talt

Kan vi hjælpe dig?​

Ofte er det lettere og ta en rask samtale, og så ser vi om vi finner en god løsning

Vi har spurt respondentene om hvilken metode de vil foretrekke neste gang de skal svare på en undersøkelse/meningsmåling:

 

  • vanlig telefonintervju, med en intervjuer i andre enden
  • InFacts automatiske telefonintervju
  • selvutfylling på internett
  • vet ikke


6 av 10 respondenter foretrekker automatisk telefonintervju.

InFact AS, nasjonal undersøkelse, 1022 respondenter, 12. mai 22, feilmargin +/- 3,0 prosentpoeng, gjennomført med automatiske telefonintervjuer

Vi tok en sommerprat med vår fagsjef Mads Olsen. Mads har ansvaret for å kvalitetssikre spørsmålene, lese inn lydfiler og gjennomføre våre undersøkelser. 

 

Hva tror du er årsaken til at så mange foretrekker automatisk telefonintervju?
Jeg tror svaret er relativt enkelt. Når respondenten svarer gjennom tastetrykk på telefonen går det dobbelt så raskt. Samtidig føles det lite påtrengende. 

 

Et annen element er at alle intervjuer blir utført identisk. På denne måten unngår vi intervjueffekt.

Kan vi hjælpe dig?
Ofte er det lettere og ta en rask samtale, og så ser vi om vi finner en god løsning